Első könyvemről

Érezd magad jól itt, kedves látogató! Nézelődsz? A nejem is így szokott nézni, amikor későn érek haza. Most azonban van egy kis előnyöm. Te nem ismersz engem. Nem kell izgulnom, hogy bejön-e a szövegem, vagy sem. Nem baj, ha nem. Otthon sem szokott. Kicsit kikapcsolódni jöttél? Én is azért járok ide. Igen.
Ilyenkor a nejem kénytelen kikapcsolni a kutyaláncot. Nem panaszkodom. Elég sűrűn levisz sétálni. Néha ugatok, de csak kicsit. És feleslegesen. Közelítünk a természethez. A tévében is egyre több állatot látni. Én társasházban lakom. Több állat nem fér el ott rajtam kívül. Azért csak bátran. Etetni lehet engem. Nem vagyok éhes, de éhezem … az emberibb szavakra, mint Te is.

Feel well here, dear a visitor! Do you look around? My wife like this usual, when I get home late. I have a little benefit however now. You do not know me. I do not have to be anxious about whether my text comes in, or neither. Not trouble, if no. At home usual. To relax a little bit you came? I come here frequently because of that. Me, too. Yes.
At this time my wife obliged to disable the dog chain. Can't complain. Rather densely takes down to walk. I bark sometimes, but only a little. And unnecessarily.
We approach the nature. To see increasingly more animals in the telly. I live in a condominium. More animals do not find room on me there without. Because of that only valiantly. It is possible to feed me. I'm not hungry, though hunger … onto the more human words. Just, you too.

2013. november 17., vasárnap

Hapsi-bácsi nagyon vidéken

- Jó reggelt kívánok!

Eljöttem a nagynénémhez kicsit üdülni ide vidékre. Gondoltam, megismerkedem a szomszédokkal. Ezért keltem ilyen korán. Tíz óra? Mondom én, hogy korán van! Messze még az ebéd! Nem kávézunk együtt? Tessék? Miért ne menjek közelebb? Csapdákat állított? Miért? Ki maga? Rambó? Mondjuk, eléggé össze van szabdalva. Nem mondták még magának, hogy ha metszőollóval a díszsövényt nyírja, ne a kerítés túloldalát figyelje? Gyanakodik? Mire? Kire? Ugyan már! Hol él maga? Tudja, hogy milyen évet írunk? Akkor nem értem önt.

Miért nem közeledik a szomszédokhoz? Na, nem annyira gondoltam. A három lépést azért, ha lehetne … Dehogy! Cseppet sem ijesztő látvány. Csak, hát … ez a szag. Nem kellene gyakrabban fürödnie? Úgy hallottam, errefelé elég sűrűn esik az eső. Csak kiáll a kertbe egy darab szappannal … még spórolhat is. Ja, hogy a szomszédasszony is úgy fürdik! Akkor már értem a sebeket. És azt is, hogy miért van annyira megnyírva a sövény. Díszcserje szobrászat. Ez jutott eszembe, amikor megláttam a kertjét. Mit mondjak? Eléggé avantgárd. Bár némelyik bokor, mintha állatot formázva! Vagy testrészt.

Kellemes a levegő. Csak az éjjel valaki nejlont, vagy gumit égetett itt. Nem érezte? Elnézést. Most látom csak, hogy nincs is magának orra. Háborús sebesülés? Nem? Kocsmai? Az a rosszabb. De akkor mi az a borzasztóan hosszú izé ott a bajusza felett? Nahát! Annyi maradt az orrából? Szerintem, ne sajnálja. Cyrano is aratott a nőknél. Miért nem próbálkozik? Szóval mégis próbálkozik. Mivel? Feljelentés? Ilyet még nem hallottam. Új divat? És bejön? Ahá! Ők mennek be. Illetve el. Az idézés miatt. És maga elmegy? Ettől? Végül is, ízlések és pofonok. Jó, jó! Ne hadonásszon felém! A pofonokat nem úgy gondoltam.

Nem korai még, hogy magának kissé pálinkaszagú a lehelete? Menő egy község lehet, ha a csapszék ilyen korán nyit. Be sem zár? Non stop? Tehát csak kopogni kell a redőnyön? Praktikus.

Mit akar? Nem tudom. A nénémnek szerintem nincsen borospincéje. Másmilyen pincéje sincs. Hiába akarja megnézni! Ha inni akar, ne pincézzen! Ha pincézik, ne akarjon inni. Veszélyes. Tavaly a sógorom, amikor kirándult a Lővérekhez, vagy nővérekhez? Mindegy! Ilyen pincéket keresett, meg … izé … katagombákat. Kapott is valamelyik nőszemélytől.

Figyelmeztetem, hogy nagyon közel jött! Tessék kissé hátrébb. Köszönöm. Ne mondja! Nekem nincs is autóm. Nem én álltam a maga kerítése mellé. Csak befordultam a bejáróba, amíg a néném kinyitotta a kaput. Hogy, hogy mivel? Mondtam, hogy nincs autóm. Mikrobuszom van. Nagy a család. Dehogy! Őket nem engedem beülni, de attól még lehet mikrobuszom. Telik rá, na! Magának is jobban menne anyagilag, ha nem jelentgetne állandóan fel mindenkit. Drágák az illetékbélyegek.

Miért nem próbál kedvesebb lenni a környezetéhez? Akár a közvetlen környezetéhez is? Például hátul az ól közelében! Borzalmas, hogy miket össze szenvednek, hangoskodnak magánál az állatok. Egész éjjel hallottam. Kinn volt náluk? Vagy mi? Egy állattal kevesebb, vagy több, mit számít az?

Jellemző! Legjobb védekezés a támadás. Én próbálok magának segíteni, hogy jobb legyen a napja, erre maga? Letámad, hogy letapostam a kinti virágágyását. Ez nem igaz. Ki sem szálltam a buszból, ergo! Nem taposhattam le. Ugyan már! Maga szerint mit lehet látni abban a két nyamvadt visszapillantó tükörben? Az igaz! Láttam, amikor hadonászott, de azt hittem csak integet. Köszönésképpen. Most őszintén! Magának ez jó? Jó magának!

Mit szólna hozzá, ha mától barátok lennénk? Ne idegesítsen! Dehogy akarom megtéríteni! Nem azt mondtam, hogy papok! Papolhatok én önnek estig is!
Erről jut eszembe! Milyen programok vannak itt estefelé? Aha! Máris otthon érzem magam. Nem drága a sör? Értem. És a bor? Baráti kedvezmény? Milyen csatornák jönnek a televízióban? Az mind? Remek. Azt hiszem, inkább hazautazom.

A viszontlátásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése