Első könyvemről

Érezd magad jól itt, kedves látogató! Nézelődsz? A nejem is így szokott nézni, amikor későn érek haza. Most azonban van egy kis előnyöm. Te nem ismersz engem. Nem kell izgulnom, hogy bejön-e a szövegem, vagy sem. Nem baj, ha nem. Otthon sem szokott. Kicsit kikapcsolódni jöttél? Én is azért járok ide. Igen.
Ilyenkor a nejem kénytelen kikapcsolni a kutyaláncot. Nem panaszkodom. Elég sűrűn levisz sétálni. Néha ugatok, de csak kicsit. És feleslegesen. Közelítünk a természethez. A tévében is egyre több állatot látni. Én társasházban lakom. Több állat nem fér el ott rajtam kívül. Azért csak bátran. Etetni lehet engem. Nem vagyok éhes, de éhezem … az emberibb szavakra, mint Te is.

Feel well here, dear a visitor! Do you look around? My wife like this usual, when I get home late. I have a little benefit however now. You do not know me. I do not have to be anxious about whether my text comes in, or neither. Not trouble, if no. At home usual. To relax a little bit you came? I come here frequently because of that. Me, too. Yes.
At this time my wife obliged to disable the dog chain. Can't complain. Rather densely takes down to walk. I bark sometimes, but only a little. And unnecessarily.
We approach the nature. To see increasingly more animals in the telly. I live in a condominium. More animals do not find room on me there without. Because of that only valiantly. It is possible to feed me. I'm not hungry, though hunger … onto the more human words. Just, you too.

2013. november 17., vasárnap

Hapsi-bácsi lemegy

- Jó reggelt szomszéd!

Egyszerre visszük le a szemetet? Összegyűlt, mi? Azt mondják válság van, de akkor nem értem, mitől telik meg ilyen hamar a konténer? Honnan ez a sok szemét? A tárolóra gondoltam.

Hallotta? Most egy kicsit nehezebb idők jönnek. Nem baj. Rossz a lift. Megint. Fel nem tudnak jönni. Azt is mondják, mindenki érdeke, hogy összehúzzuk a nadrágszíjat. Hehehe. Jókor mondják. Tegnap főztem belőle levest. Bőrragut. Nincs mit összehúznom. Azért érdekelne, a mindenkiben ki van benne? Maradjon már! Mindenki? Mikor volt olyan?
Gondolom, azok akik meg tudják menteni a helyzetet. Hirdetni kellene, mint télen a rendkívüli hómunkát. Be lehetne állni kenyeret sütni, vagy kimenni a földekre. Esetleg odaállni a gyárban a szalagsor mellé. Amíg még van szalagsor. Nem alagsort mondtam! Félrehallotta? Az még akkor volt. Nem most.

Néztem egy hírműsort este. Valami felmérésről beszéltek. Olyan szakmákról volt szó benne, amelyekre most ebben a nehéz helyzetben szükségünk van. Na, mondom magamban, most felsorolnak néhány hiányszakmát. Megmondom magának, melyik van első helyen, de előbb kapaszkodjon meg a lépcsőház korlátjába. Ne abba! Az kijár a helyéről!

Első helyezett az ingatlanügynök! Brávó! Azzal kinn leszünk a vízből az biztos! Megpróbálja kitalálni a második helyezettet? Na? Hogyne! Majd pont a villanyszerelő! A második, a pénzügyi szaktanácsadó. Jó, nem? Mi lesz, ha nem lesz pénz? Akkor sima szaktanácsadó lesz, és kész. A harmadikat már csak kitalálja? Ezek után nem lesz nehéz. Micsoda? Hol él maga? Nem talált. A harmadik, amire nagy szükségünk van az a banki ügyintéző! A cellulóz állítólag hizlal.

Hány éve van magának még a nyugdíjig? Csak kérdezem, mert furcsa, hogy már lefelé is fújtat. Mennyi? Azt maga csak hiszi! Emelik. Azt nem. Azt viszont igen. Még kevés azoknak a száma, akik a munka mellől dőlnek ki. Én tudom ám, mi van a háttérben! Szerződtek Hollywooddal. Majd idejön az a John Woo a stábjával, aztán lassítottban veszi a munkahelyeken a kidőléseket. Bedőléseket is, persze! Nem olyat, maga vén kujon!
Olcsó lesz, és látványos. Amerikai-Magyar koprodukció. Mátripszilon. Akik mégis elérik a nyugdíjkorhatárt, azokat kiállítják az embertörténeti múzeumban, mint ritkaságot. Ugyan! El fog férni egy kisebb sarokban.

Észrevettem, hogy gyengül a vásárlóerőm. Egyre kisebb szatyrokat hozok haza. Nem. Fizikailag bírnám még, de ha ez így megy tovább, akkor nem. Mi lesz, ha elfogyok, mint munkás? Mi lesz a boltokkal? És a boltokban? A … szóval, a többiek nyilván később is vásárolnának, na de mit? Tenni kellene valamit. Valami kézzelfoghatót. Mondjuk, a lónak is vannak kézzel fogható részei. És abból raktáron is van bőven nekünk.

Én nyugodt vagyok! Országunk tele van gazdasági géniuszokkal. Például milyen jó ötlet ez is? Legyen adóköteles a minimálbér, és a … juttatás, meg a …, és legyen gyerekadó. Dehogy. Azok a gyerekek adóznak, akik nem születnek meg. Világos, nem? Már éppen örültem volna, amikor ezt a hírt hallottam, de kiderült, hogy az ötlet Lipótmezőről származik, és az illető, aki kitalálta, már csendesebben viselkedik.

Mondja csak szomszéd! Mit szól ahhoz, hogy a jövőben a buszokon is vigyázni fognak ránk? A bliccelők miatt. Igen. Meg a spriccelők miatt is. Maga szerint, egy-egy buszon hányan utaznak jegy nélkül? Átlagban négy-öt személy? Nézzük csak. Ezentúl lesz egy kalauz, két ellenőr, és két biztonsági őr. Stimmel. Ne féljen! A legújabb modellnek ki sem fog nyílni az ajtaja. Csak végig megy a vonalon. Mutatóba. Úgy legalább nem kopik belül.
Jut eszembe! Olvastam, hogy a Finneknél milyen frappáns a büntetési gyakorlat. Közúti vétségeknél alkalmazzák. Százalékos arányban állítják ki a csekket. A fizetésekhez képes. Elég szigorú, de kibírható. Az ember nem rokkan bele a bírságba. Nem. Itt nem lehet bevezetni. Ahhoz előbb fizetés kellene.

Na, végre leértünk a tárolóhoz. Ejha! Alig van hely a zsákomnak. Mit csinál? Válogat? Látom, nincs rutinja. Most kezdte mi? Én mielőtt lehozom a magamét, még előtte átnézem otthon. Marad elég időm idelenn a többire, de most sietek, mert hallom, hogy jön a postás. Ilyen surrogó hangja csak az ő biciklijének van. Na, jó válogatást!

- A viszontlátásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése