Első könyvemről

Érezd magad jól itt, kedves látogató! Nézelődsz? A nejem is így szokott nézni, amikor későn érek haza. Most azonban van egy kis előnyöm. Te nem ismersz engem. Nem kell izgulnom, hogy bejön-e a szövegem, vagy sem. Nem baj, ha nem. Otthon sem szokott. Kicsit kikapcsolódni jöttél? Én is azért járok ide. Igen.
Ilyenkor a nejem kénytelen kikapcsolni a kutyaláncot. Nem panaszkodom. Elég sűrűn levisz sétálni. Néha ugatok, de csak kicsit. És feleslegesen. Közelítünk a természethez. A tévében is egyre több állatot látni. Én társasházban lakom. Több állat nem fér el ott rajtam kívül. Azért csak bátran. Etetni lehet engem. Nem vagyok éhes, de éhezem … az emberibb szavakra, mint Te is.

Feel well here, dear a visitor! Do you look around? My wife like this usual, when I get home late. I have a little benefit however now. You do not know me. I do not have to be anxious about whether my text comes in, or neither. Not trouble, if no. At home usual. To relax a little bit you came? I come here frequently because of that. Me, too. Yes.
At this time my wife obliged to disable the dog chain. Can't complain. Rather densely takes down to walk. I bark sometimes, but only a little. And unnecessarily.
We approach the nature. To see increasingly more animals in the telly. I live in a condominium. More animals do not find room on me there without. Because of that only valiantly. It is possible to feed me. I'm not hungry, though hunger … onto the more human words. Just, you too.

2013. november 17., vasárnap

Hapsi-bácsi és a western

- Jó estét mindenkinek!

Most mit pisszegnek? Már megy a film? Nem híradó van előtte? Ja, igen. Az csak régen volt szokás. Na de, éppen azért járok mostanában moziba, mert itt a film közben nincsenek reklámok. Nem úgy, mint a tévében! Jó, jó, már ülök! Kér egy kis sós mogyorót? Ha nem, hát nem! Mi az, hogy csörgök a zacskóval? Na és? Maga nem is a filmet nézi! Látom, a barátnőjével eszik egymást. Jó étvágyat! Folytassák csak. Nekem meg a mogyoró jutott. Én legalább tudom, hogy annak sós az íze. Nem lesz keserű. Később sem, mert addigra elfogy, mire megkeseredne.

Ez meg milyen film? Honnan tudhattam volna? A jegyre nincs ráírva. Csak vettem egyet, mert nekem téríti a munkahelyem. Igaz, most utoljára, mert adóköteles lett a támogatás. Kulturális támogatás! Igen. Nem hallott még róla? Elég kevés cég vezette be eddig. Lehet így is támogatni a művészetet. No, meg a munkások műveltségének emelését is. Ha már a fizetést nem tudja kellő mértékben. Szép gesztus, nem? Na jó, bevallom, nem kimondottan a mozilátogatást támogatja, de van egy barátom, az imád Múzeumba járni. Jegyet cserélünk, és nekem máris ingyen van a dolog.

Westernfilm? Ajaj! Azon hamar el szoktam aludni. Lesz szíves felkelteni, ha vége van, és esetleg nem venném észre? Köszönöm! Ha horkolnék, akkor csak tessék belenyalni a fülembe. Attól abba hagyom. Nejem is azt szokta éjjel.
Hopp! Látta ezt a jelenetet? Mekkorát bunyózott a főhős, de nem értem! Még csak nem is lett kócos. Hajzselé? Persze, hiszen az unokám is használja. Még viharban is úgy áll a haja, mint … na jó, elnézést! Ebbe most nem merülnék bele.

Hihetetlen! Már a tizedik rossz fiút lövi le a főszereplő anélkül, hogy újra töltené a fegyverét. Milyen pisztoly lehet? Pedig a colt csak hatlövetű. Nem. Én csak szeretnék az lenni.
Na azért az túlzás, hogy így előrántja, és csípőből eltalál bárkit! Lőttek maguk már pisztollyal? Az a kis ólom megy ám mindenfelé, csak arra nem, amerre céloz az ember.

Rendben! Csöndben maradok, de azért ezt mégse lehet! Ennyi valótlanságot! Például most is. Esik az eső. A fickó pedig az imént kúszott elő a bokorból, de egy kis darab sár sincs rajta. Akkor már inkább az olasz westernek. Abban mindenki koszos. Meg borostás. Mindig. Még közvetlenül borotválkozás után is. Ott az a csoda, ha valaki tiszta.

És már megint a túlzások! Csupa csinos nő! Ha így lett volna a valóságban, akkor Amerika még ma is az indiánoké lenne. Hogyne! Halomra ölték volna egymást a férfiak. A fodrász szakma úgy látszik, már akkor a csúcson volt azon a kontinensen.

Na, ez a rész a kedvencem. A vége. Mielőtt meghalna a főhős, azért végig tudja mondani az „Oscar” díjas szövegét. Érdekes, sosem halnak meg mondat közben. A másik variációt ismerik? Amikor a hős már minden gonoszt hidegre tett. Utána búcsúzik a megmentett nőtől, akivel rendesen egymásba szerettek. Na de miért? Hogy lehet ekkora balfék? Ha minden oké, minek áll tovább? Ja persze! Várja őt egy másik város! Újabb rossz fiúk, újabb nő! És persze jöhet a következő rész, mint újabb kasszasiker.

Most mit morognak velem? Nem hallották miattam a filmet? Na, de látták! Higgyék el! Jobban jártak az én szövegemmel, mint a szinkronnal. Én legalább nem szédítettem magukat. Elmondtam a véres valóságot. A filmben úgysem volt elég vér. Legközelebb nézzenek meg inkább egy japán kalandfilmet, de ne felejtsenek el esernyőt hozni. A sok vért fröcsögő, szétszabdalt szereplő miatt.

- A viszontlátásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése