Első könyvemről

Érezd magad jól itt, kedves látogató! Nézelődsz? A nejem is így szokott nézni, amikor későn érek haza. Most azonban van egy kis előnyöm. Te nem ismersz engem. Nem kell izgulnom, hogy bejön-e a szövegem, vagy sem. Nem baj, ha nem. Otthon sem szokott. Kicsit kikapcsolódni jöttél? Én is azért járok ide. Igen.
Ilyenkor a nejem kénytelen kikapcsolni a kutyaláncot. Nem panaszkodom. Elég sűrűn levisz sétálni. Néha ugatok, de csak kicsit. És feleslegesen. Közelítünk a természethez. A tévében is egyre több állatot látni. Én társasházban lakom. Több állat nem fér el ott rajtam kívül. Azért csak bátran. Etetni lehet engem. Nem vagyok éhes, de éhezem … az emberibb szavakra, mint Te is.

Feel well here, dear a visitor! Do you look around? My wife like this usual, when I get home late. I have a little benefit however now. You do not know me. I do not have to be anxious about whether my text comes in, or neither. Not trouble, if no. At home usual. To relax a little bit you came? I come here frequently because of that. Me, too. Yes.
At this time my wife obliged to disable the dog chain. Can't complain. Rather densely takes down to walk. I bark sometimes, but only a little. And unnecessarily.
We approach the nature. To see increasingly more animals in the telly. I live in a condominium. More animals do not find room on me there without. Because of that only valiantly. It is possible to feed me. I'm not hungry, though hunger … onto the more human words. Just, you too.

2009. július 26., vasárnap

Hapsi-bácsi ügyintéz


Jó napot kívánok!

Szeretném itt a hivatalban elintézni ezt az apró kis ügyemet. Ezen a papíron minden szerepel. Hogyan kérem? Nem megyek át a másik emeletre, mert azt a nyomtatványt, amit mondani tetszik, már korán reggel beszereztem. Hány példányban? Ugyan kérem, nem gond. Otthon van még belőle öt kiló. Ha megengedi, hogy hazatelefonáljak, behozatom a fiammal. Akkor mégsem kell? Irat? Rávezetni? Akkor vezesse rá kérem. Én csak írni tudok, vezetni nem. Van, aki meg csak fordítva. Gondolom, itt mindenki tud írni. Bár, ha van írógép…Ah! Számítógép! Akkor rögtön ki is számolják? Pedig arra számítottam. Sajnos, az olvasószemüvegemet otthon hagytam. Olvasógépük nincs? Olyan jól felszerelt irodának látszik. Hol kell aláírnom? Látom már, de mi ez a sok apró betűs rész? Akkor fölötte írom csak alá. Bár akkor föléírás lesz, nem alá. Ott majd, ha otthon elolvastam. A szemüvegemmel. Nem vihetem haza? Az én példányomat sem? Értem. Szóval csak, ha hiteles lesz. Ki fogja hitelesíteni? Jó, vigye csak. Addig itt várok. Nem megyek ki, mert kinn olyan morcosak. Még megvernek a végén. De igen, mert bejöttem előttük. Sorszám? Otthon csináltam. Nullás, hogyne. Tudtam, hogy olyan nem lehet senkinek. És kisebb sem, hacsak nem duplán.

Már vissza is ért? Addig beszélgettem a kollégáival. Nem tudom, hová lettek, pedig csak kérdeztem tőlük néhány dolgot. Ez a hitelesítő aláírás legalább olyan olvasható, mint az apró része. Ilyet én is tehettem volna rá. Ebből tudni fogják ki az, ha esetleg gond lenne a papírral?

Illetékbélyeg? Mennyibe? Hol? Érdekes, hogy a büfében lehet megvenni. Árukapcsolás, mi? Ravasz, nagyon ravasz. Nem hoztam magammal pénzt. Akkor elkölteném. Egyébként pedig nem maguk az illetékesek? Én is az vagyok. Ezért nem értem a bélyeget. Jól néznénk ki. A végén még bevezetik az illetéktelen bélyeget is. Na tessék, adom itt a jó tippet. Alkalmazzanak engem szaktanácsadónak. Van még néhány ilyen ötletem. Csak fizessék meg rendesen. Prémiumot nem kérek. Állatvédő vagyok. Nem szeretném, ha miattam pusztulna néhány prémes. Akkor adhatom az ötleteket? Jutalomért? Jó, hogy nem már nyeremény! Nem szeretem az utazásokat. Nincs költőpénzem. Jobban szeretem azt a szót, hogy fizetés. Nem bér. Dehogy. Annak olyan negatív kicsengése van. Én nem szeretek bérelni. Ja, hogy csak jellegű! Azt meg nem értem. Valami legyen az, vagy ne legyen az, de ne jellegű. Mit szólna maga például, ha a férje otthon csak simogatásjellegű érintést adna? Lehet az akár pofon is! Az is érintés. Na jó, látom már itt érdemben nem intézkednek kellőképp.

Kifelé menet azért megnézem, mi van a hivatal homlokzatára írva, mert lehet, hogy ez csak egy önkormányzati jellegű egészségügyi intézmény.

A viszontlátásra!

2 megjegyzés: